Min bilder
Namn:
Plats: Sweden

Helena Cardell är en morgontrött, bitsk, omtänksam, romantisk, exhibitionistisk tonårsmorsa som lättast charmas med champagne, mörk choklad och rött godis. Hon rodnar klädsamt vid ärliga komplimanger, tre glas rödvin eller när hon upptäcker att de blå plasttossorna fortfarande sitter kvar på skorna när hon kommer ut från vårdcentralen. När Helena vill ha roligt bjuder hon vänner på middag, hänger på Söders Hjärta eller garvar åt Eddi Izzard, Green Wing eller Absolutely Fablulous. Helena är fjolligt förälskad i sin sambo Erik och jämthunden Grim (må han få mycket godis i sin hundhimmel), och hon får något fuktigt i blicken när hon ser Rammstein live. Numer har familjen även utökats med schäferbruden Nemi.

måndag, januari 09, 2006

Utelek

Igår var en buzy day för Nemi. Först och främst var hon tvungen att gå upp redan vid femtiden eller så vilket sambon (som inte är lika död som jag på mornarna - ens efter bristfällig sömn) tog hand om. Sedan försvann matte iväg till jobbet och husse gick promenad till Monteliusparken där hon fick springa lös - men där fanns massor med andra hundar.

Mycket pip och ynk fast så nyfiken och leksugen så hon inte visste vilken tass hon skulle stå på där hon sprang mellan husses ben.

Som om nu inte detta var nog kom det hem en vuxen schäfertik - Kicki - till oss igår... tikar är något skarpare mot valpar än hanar är, fast det var ju ingen nyhet. Däremot blev det spännande igen då Nemi följt av Kicki åter togs ut till Monteliusparken och Nemi fick se allt som den Kicki kunde göra - typ springa lodrätt uppför en bergvägg å lite sånt. Nemi följde tätt efter och försökte göra likadant.

Idag är matte ledig och kunde således själv ta med Nemi till parken igen. Denna gång var det inga hundar där till att börja med så matte fick själv agera byte som Nemi sprang efter och med ett språng upp högg i låret... ett utmärkt tillfälle att träna på "loss". Det går bra nästan varje gång.

Efter en stund hörs ett himla skällande uppifrån trappen ovanför - det är en av hundarna från igår - en tvåårig hane i Nemis storlek - som tycks känna igen Nemi för han vill genast komma ner och leka. Nemi är inte riktigt med på noterna där så det var en del gny och ynk igen innan leklusten tog över och de satte av i full karriär.