Utelek
Mycket pip och ynk fast så nyfiken och leksugen så hon inte visste vilken tass hon skulle stå på där hon sprang mellan husses ben.
Som om nu inte detta var nog kom det hem en vuxen schäfertik - Kicki - till oss igår... tikar är något skarpare mot valpar än hanar är, fast det var ju ingen nyhet. Däremot blev det spännande igen då Nemi följt av Kicki åter togs ut till Monteliusparken och Nemi fick se allt som den Kicki kunde göra - typ springa lodrätt uppför en bergvägg å lite sånt. Nemi följde tätt efter och försökte göra likadant.
Idag är matte ledig och kunde således själv ta med Nemi till parken igen. Denna gång var det inga hundar där till att börja med så matte fick själv agera byte som Nemi sprang efter och med ett språng upp högg i låret... ett utmärkt tillfälle att träna på "loss". Det går bra nästan varje gång.
Efter en stund hörs ett himla skällande uppifrån trappen ovanför - det är en av hundarna från igår - en tvåårig hane i Nemis storlek - som tycks känna igen Nemi för han vill genast komma ner och leka. Nemi är inte riktigt med på noterna där så det var en del gny och ynk igen innan leklusten tog över och de satte av i full karriär.









